Edukacja przyrodniczo-leśna
“Edukacja przyrodniczo-leśna – poradnik z płytą CD”
W okresie rewolucji przemysłowej ludzkość do tego stopnia zafascynowała się osiągnięciami technicznymi, że wartość otaczającego środowiska przestała być zauważana. W konsekwencji zanikła wrażliwość ekologiczna oraz elementarna kultura w tym zakresie, a ukształtowało się przekonanie o nieograniczonych możliwościach techniki. Ludzie, uznając, że ich potencjał intelektualny napędza postęp naukowo-techniczny i rozwój gospodarczy będący synonimem dobrobytu, stracili pierwotnie wypracowany system wartości, który dotyczył także relacji człowiek – przyroda.
Człowiek nie może traktować przyrody jako nieograniczonego rezerwuaru dóbr, które można poddać ekonomicznej ekspansji. Wzrost konsumpcji coraz częściej napotyka na bariery ekologiczne. W rozwoju cywilizacyjnym coraz istotniejsze staje się powiązanie sfery ludzkiej kultury z przyrodniczymi warunkami życia. Choć w głębi duszy popieramy taki związek, to w praktyce fakt nierozerwalnej jedności świata człowieka i przyrody jest ciągle ignorowany.
Analizując ten problem w ujęciu socjologicznym lub politycznym powinno się podkreślać potrzebę kształtowania postaw proekologicznych czy wręcz wychowywania w duchu ochrony środowiska.
Recenzje
Na razie nie ma opinii o produkcie.